Ertaina

B1

Minbiziaz biribilean

AZALPENA Taldea biribilean elkartu eta minbizia zer den galdetu, talde handian erantzun dezaten. Ondoren, talde txikiagoak osatu; ikasle nahikorik ez badago, talde handia mantendu. Taldetxo bakoitzari orri bana emango zaio, bakoitzean azpian adierazitako galdera bakarra izango duena: Orri bakoitzarekin 2 minutu emango dituzte eta denbora bukatzean, ondoko taldeari pasako diote orria, talde guztiek galdera guztiak […]

Minbiziaz biribilean Read More »

Zer da garuneko kaltea? (2. jarduera mota)

AZALPENA Garuneko kaltea zer den jakin aurretik, garuna eta bere funtzioak ezagutzea ezinbestekoa da. Biologiako irakasleak beharrezko azalpenak emango ditu. Ondoren, Hiru Hamabi elkartearen mikrodokumentala ikusi: HIRU HAMABI Biribilean solasaldia: Kaltetutako burmuineko atalaren arabera, modu batean edo bestean eragingo du gorputzaren funtzionamenduan. 3-4-5 laguneko taldeak osatuta, egin burmuineko atalak azaltzeko maketa bat eta, ondoren, gelakideen

Zer da garuneko kaltea? (2. jarduera mota) Read More »

Denboraren lerroa

AZALPENA Zer da lorpen bat? Nahiko subjektiboa den zerbait da, pertsona batentzat egunerokoan parte dena, beste norbaitentzat sekulako lorpena izan baitaiteke. Parte-hartzaileei denbora lerro bat egiteko eskatuko diegu, bakoitzaren bizitzetan garrantzitsutzat jotzen dituzten egunak aipatuz eta azalduz. Horietako bakoitzaren argazki bat ekarri edo marrazki bat egin beharko dute eta data jarri (urtearekin nahikoa da), nahi

Denboraren lerroa Read More »

Zer da Down sindromea? (2)

AZALPENA Biribilean solasaldia: Down fundazioa ezagutu dezagun : Bideoa ikusi ondoren, hausnartu: Pertsona bakoitzak izaera bat du, baina diagnostiko bera duten pertsona guztiek (kasuon, Down sindromea) jokabide bera dutela pentsatzeko joera dago. Gauza asko “eginda” ematen zaizkie, pentsatzen dugulako ez direla egiteko gai izango edo besterik gabe, ez diegu saiatzeko aukerarik ematen. Zuen buruarekin zintzoak

Zer da Down sindromea? (2) Read More »

Familien etxe handia

AZALPENA Kartoizko etxe handi bat (edo batzuk, taldekide kopuruaren arabera) eraiki eta apaindu. Ikasleak biribilean elkartu; batek dadoa erdira botako du eta, ateratzen den zenbakiarekin, etxe horretan bizi den edo diren pertsonak aipatuko dituzte. Adibidez: 2 zenbakia ateratzen bada, bururatzen zaizkien 2 kideko familia guztiak aipatuko dituzte. Ama eta alaba, aita eta alaba, bi gizon

Familien etxe handia Read More »

Bizipozaren lema

AZALPENA Bizipozak badu lema bat, honako hau: MUNDUAK GUZTIONTZAT BEHARKO LUKE! Zer esan nahi du lema horrek? Hausnartu taldean zein banaka, eta ondoren osatu mural polit bat, lema barne hartzen duena. Leku ikusgarri batean jarri daiteke, edota herrian/auzoan jartzeko proposamena luzatu dagokion erakundeari (udalari, adibidez). Letrak norberak egin ditzake baina inprimatu nahi izanez gero, PDF

Bizipozaren lema Read More »

Bihotzerako elikadura

AZALPENA Elikadura osasuntsuak ez du bereizketarik egiten; denok jan beharko genuke modu osasuntsuan. Lehenengo saioan, elikadurari buruz hitz egin: Bigarren saioan, sortzetiko kardiopatia duten pertsonek, beren egunerokoan kantitate handian jan ditzaketen elikagaiak aurkituko dituzue (fruta, fruitu lehorrak, pasta integrala, arraina, itsaskia, hegazti haragia, eta saihestu trans gantzak, olioak eta esnekiak). Kardiopatiarik eduki ez arren, elikagai

Bihotzerako elikadura Read More »

Arnasketa jolasa

AZALPENA Irakasleak arnasaren funtzionamendua azalduko du. Emozioak arnasketarekin erabat lotuta daude, horregatik, erlaxazioak garrantzia handia du arnasketaren kontrolean. Erlaxazio ariketa hau elkarrekin egin: Ariketa mota hau egitea, arnasaren kontzientziaz jabetzeko eta emozioak kontrolatzeko baliagarria da. Erlaxazioarekin jarraitzeko, abesti honen letran oinarrituta, bikoteka, masajea eman elkarri:

Arnasketa jolasa Read More »

Ur handitan: Gor

AZALPENA UR HANDITAN: Gor Ur handitan telebista-programaren atal honetan, pertsona gorrek egunerokotasunean bizi dituzten egoerak ikusten dira. Sarritan, zaila egiten zaigu beste norbaiten azalean jartzea. Saio honek, hori erraztuko digu. Dokumentala bukatzean, biribilean elkarrizketa zabaldu, eta komentatu ikusitakoa.

Ur handitan: Gor Read More »

Scroll to Top