Altua

B2-C1

Ados ala desados?

AZALPENA Adostasuna eta desadostasuna adierazteko bi txoko baliatuko dira. Ikasleek txandaka, edo irakasleak, esaldi hauek banan-banan irakurriko dituzte, eta, irakurri ahala, ikasleak alde batean edo bestean kokatuko dira. Ondoren, zergatia eztabaidatuko da: Bukatzeko, ezagutu nola sentitu diren egun batez adimen urritasunen bat dutenen lekuan jarri diren sei lagun hauek:

Ados ala desados? Read More »

Koloretako hitzak

AZALPENA Ikasleei paper zati gorri eta berdeak banatu. Paper berdeetan esan dizkieten, edo entzun dituzten hitz politak idatziko dituzte. Gorrietan, esan dizkieten, edo entzun dituzten hitz itsusiak. Itxura fisikoari zein izaerari buruzkoak izan daitezke. Modu anonimoan, dagokion koloreko kutxatilan sartuko dituzte. Biribilean, txandakatuz, kutxatilatik hitz bat atera, eta horren inguruan eztabaidatuko dute:

Koloretako hitzak Read More »

Adi azukreari

AZALPENA Diabetesa duten pertsonek jaten duten horren azukre kantitatea ezagutu behar dute, hipergluzemiara ez iristeko. Izatez, denoi komeni zaigu jaten dugun horren azukre kantitatea ezagutzea, ondo baitakigu ez dugula gehiegi hartu behar, txantxarrak sortzen direlako eta gure osasunerako kaltegarria delako. Hortaz, azukre-koxkor batek 4 g. baldin baditu, zenbat azukre-koxkor jaten dituzue egunean? Eskolara egunerokoan jaten

Adi azukreari Read More »

Osasuntsu jan, super energia izan!

AZALPENA Azukrea eta azukredun jakiak jateaz ari garela, elikadura osasuntsuari buruz hitz egitea komeni da, ikasleek ez dezaten pentsatu azukrea janda energia lortuko dutenik. Orri zuri handi batean, hiru solairuko piramide bat marraztu eta erditik zatituko dugu. Oinarria gorria izango da, erdikoa laranja eta goikoa gorria, egunero, sarri eta tarteka jan beharreko elikagaiak kokatzeko. Ikasleak

Osasuntsu jan, super energia izan! Read More »

Glukosa eta intsulina, elkarren lagun minak!

AZALPENA 2-3 laguneko taldeak osatu eta glukosa bolatxo bat eta intsulina txertatzeko “boligrafoa” egiten saiatu. Nahi duzuen moduan egin dezakezue: maketa izan daiteke, marrazkia, 3D irudia, panpina… Ondoren, “Glukosa eta intsulina, elkarren lagun minak!” lemapean, idatzi glukosak digestio-aparatuan egiten duen ibilbidea, beti ere, diabetesa duen pertsona baten kasuan (intsulina txertatuz).

Glukosa eta intsulina, elkarren lagun minak! Read More »

“Zer da diabetesa?” ipuina

AZALPENA Irakasleak txotxongiloak balira bezala erabiliko ditu panpinak, azalpenak argiagoak izan daitezen, bisualagoak. Panpinetako batek diabetesa izango du, eta besteak ez. Hori oinarritzat hartuta, irakasleak azalpen hauek emango ditu, gure ipuin-adibideari jarraituz. Gure ipuin-adibidean, Mirenek ez du diabetesik eta Jonek bai. IPUINA Hauek Miren eta Jon dira. Gehiago ezagutu nahi dituzue? Lagun onak dira, bakoitza

“Zer da diabetesa?” ipuina Read More »

Busti zaitez!

AZALPENA Esklerosi anizkoitzaren kolorea laranja denez, letra laranja handiz esaldi hau idatziko dugu: ESKLEROSIAGATIK BUSTITZEN GARA! Jolastokira irten eta, urarekin jolastuz, elkar bustiko dugu, dantza egiten dugun bitartean. Bukatzean, letren inguruan elkartuko gara eta Esklerosiagatik bustitzen gara! oihukatuko dugu elkarrekin. Guztia bideoan grabatzea oso polita geldituko litzateke!

Busti zaitez! Read More »

Ukitu gabeko jolasa

AZALPENA Sortzetiko kardiopatia duten pertsonek kontuz ibili behar dute bularraren aurka talkarik ez egiteko. Jolastokian edo leku ireki zabal batean, mugak jarriko dira, eta ikasleek ezingo dute muga horietatik irten. Mugatutako espazioan zehar mugitu beharko dira, elkar ukitu gabe. Gainera, espazioa gero eta txikiagoa izango da. Espazio barruan, konoak, bankuak, eta era guztietako materiala aurkituko

Ukitu gabeko jolasa Read More »

Scroll to Top